Av. Sibel ÖZTÜRK web sitesine hoş geldiniz!

hero-img
Alıcıların Yeniden Satış Fiyatının Belirlenmesi Hususunda, Rekabet Kurulu’nun İçim Süt Markasıyla Bilinen “Seher Gıda” Kararı

Perakendecilerin yeniden satış fiyatlarının, fiyatları istediği seviyede tutma niyeti olan Seher Gıda tarafından belirlendiğini, fiyatların takip edildiğini, istenilen seviyede olmayan fiyatların bozuk fiyat olarak nitelendirildiğini ve bu fiyatlara müdahale edildiğini, raf fiyatları istenilen seviyede olmayan perakendecilere ürün tedarikinin durdurulduğunu ve bu sayede perakendecilerin raf fiyatlarının Seher Gıda tarafından öngörülen düzeye yükseltilmesinin sağlandığını göstermektedir.

Yurt Fiyatlarının Rakipler Arasında Yapılan Anlaşma Sonucunda Belirlenmesi: KARTEL

Giresun ilinde özel yükseköğrenim öğrenci yurtları pazarında faaliyet gösteren teşebbüslerin, yurt fiyatlarını aralarında anlaşarak belirlediklerine ilişkin iddia hakkında Rekabet Kurumu tarafından yürütülen soruşturma, ilgili tüm teşebbüslerin başvuruları üzerine, uzlaşma ile neticelenmiştir. Dosyada süreç, Giresun Cumhuriyet Başsavcılığı’na sunulan bir şikâyet dilekçesi üzerine; Başsavcılığın Rekabet Kurumu’na ihbarı ile başlamıştır. Söz konusu şikâyet dilekçesinde; ONUR, BEYZA, KUZEY ve SILA işletmecilerinin Piraziz’deki yurt fiyatları konusunda anlaştıkları ifadesi yer almakta olup, gereğin takdir ve ifası için dilekçe, Başsavcılık tarafından Kurum’a intikal ettirilmiştir.

“Lütfen Bölgeniz Dışına Çıkmayınız” İfadesinin Varlığına Rağmen, Fiiliyatta Bu Uyarının Aksinin Gerçekleştiği Tespitini Yapan Rekabet Kurulu, İlgili Teşebbüs Hakkında Soruşturma Açmamıştır.

Altın Çini ve Seramik San. AŞ (ALTIN ÇİNİ) unvanlı teşebbüsün, yeniden satıcılarına bölge veya müşterilere ilişkin kısıtlamalar getirmek suretiyle 4054 sayılı Kanun’un 4. maddesini ihlal edip etmediğinin tespiti konulu dosyada, Rekabet Kurulu, 21.03.2024 tarihli kararı ile ALTIN ÇİNİ hakkında soruşturma açılmamasına karar vermiştir.

İş Gücü Piyasası ve Rekabet Hukuku

İş gücü piyasasında emek için rekabet halinde olan teşebbüsler, en önemli varlıklarından biri olan insan kaynağını korumak ve çalışanlarının rakiplerce istihdam edilmesini engellemek için ve aynı zamanda iş gücü teşebbüs açısından önemli bir maliyet kalemi teşkil ettiğinden; aralarında yapacakları “maaş sabitleme” ya da “çalışan ayartmama” anlaşmaları ile çalışanların teşebbüsler arasındaki hareketliliğini azaltmak ve ücretlerini azaltmak/baskılamak suretiyle, işgücü piyasasında rekabeti ortadan kaldırma yoluna gidebilirler. Çalışanlara ilişkin hassas nitelikteki bilgilerin paylaşılması veya iş koşullarının rakiplerce belirlenmesi yoluyla da ihlal söz konusu olabilir.

Yerinde İncelemede Elde Edilen Sözleşmeler ile Rekabet Kurumu’na Gönderilen Sözleşmelerin Farklılık Arz Etmesi, İdari Para Cezası Uygulanmasını Gerektirir

4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 14. maddesi uyarınca Rekabet Kurulu, bu Kanun’un kendisine verdiği görevleri yerine getirirken, gerekli gördüğü her türlü bilgiyi tüm kamu kurum ve kuruluşlarından, teşebbüslerden ve teşebbüs birliklerinden isteyebilir. Bu makamlar, teşebbüsler ve teşebbüs birliklerinin yetkilileri istenen bilgileri Kurul’un belirleyeceği süre içinde vermek zorundadır.

Rekabet Kurulu’nun Ticari Araç Sektörü Kararı Işığında Bilgi Değişiminin Hangi Şartlar Altında Rekabet İhlaline Yol Açabileceğine İlişkin Bir Değerlendirme

Bilgi değişiminin rekabet üzerindeki etkisinin; pazarın yoğunlaşma derecesi, şeffaflığı, istikrarı, karmaşıklığı ve pazardaki teşebbüslerin benzerliği gibi pazarın yapısına ilişkin unsurlar ile paylaşılan bilginin niteliğine bağlı olarak farklılık arz ettiği ifade edilmelidir. Bu kapsamda dar oligopollerde, bilgi değişimi neticesinde işbirlikçi sonuçların gerçekleşme olasılığı daha yüksek iken tam rekabetçi pazarlarda bilgi değişiminin olumsuz etkileri daha azdır.

Yeniden Satış Fiyatının Tespiti Suretiyle Rekabet İhlali ve Rekabet Kurulu’nun Kozmoklinik Kararı

Dikey bir ilişkide, satıcının alıcının sabit veya asgari satış fiyatını belirlemesi, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi kapsamında yasaktır. Bununla birlikte, sağlayıcının sabit veya asgari satış fiyatına dönüşmemesi koşuluyla alıcının azami satış fiyatını belirlemesi ya da alıcıya satış fiyatını tavsiye etmesi mümkündür. Ancak bu durumda, söz konusu fiyatların azami veya tavsiye niteliğinde olduğunun yayınlanan fiyat listelerinde ya da ürünün üzerinde açıkça belirtilmesi gerekmektedir.

Rekabet Kurulu’nun Adidas Kararı: “Aynı Statüde Yer Almayan Bayiler Karşısında Farklı Politikalar Uygulanması, Rekabet Hukuku Kapsamında Ayrımcılık Olarak Değerlendirilemez”

Kurul, rekabet hukuku uygulamasında ayrımcılığın “hâkim durumdaki teşebbüsün rasyonel gerekçeler olmaksızın, aynı veya eşit durumdaki teşebbüslere farklı veya farklı durumdaki teşebbüslere eşit davranması” şeklinde tanımlanabileceğini ifade ettikten sonra, eşit davranmanın mutlak şekilde eşit davranma şeklinde anlaşılmaması gerektiğini, eşit muamelenin ancak eşitler arasında söz konusu olabileceğini vurgulamıştır.

Fahiş Fiyat Artışı Gerekçesiyle Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu Tarafından Uygulanan İdari Para Cezaları

Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu, üretici, tedarikçi ve perakende işletmelerin fahiş fiyat artışı ve stokçuluk uygulamalarına yönelik düzenlemeler yapmak, gerektiğinde denetim ve incelemelerde bulunarak idari para cezası uygulamak ve her türlü tedbiri almak amacıyla, 6585 sayılı Kanun Ek madde 1, f. 3 kapsamında teşkil edilmiş bir kuruldur.

Türk Rekabet Hukukunda Aktif İşbirliği ile Uzlaşma Usullerinin Birlikte Uygulanması ve Bunun İlk Örneği Olarak Rekabet Kurulu’nun Maden Suyu Soruşturması Kararı

Rekabet Kurulu’nun 14.04.2022 tarihli ve 22-17/283-128 sayılı ve 18.05.2022 tarihli ve 22-23/379-158 sayılı söz konusu kararları, Türk rekabet hukukunda aktif işbirliği ve uzlaşma usullerinin birlikte uygulandığı ilk örnek olması nedeniyle önem arz etmektedir. Bu makalede, anılan kararlar, ilgili Yönetmelik hükümleri ve Rekabet Kurulu değerlendirmelerine yer verilmek suretiyle ele alınmıştır.

Hastavuk Hakkında Yürütülen Soruşturma, Teşebbüs Tarafından Sunulan Taahhütlerin Rekabet Kurulu Tarafından Kabulü ile Teşebbüs Açısından Bağlayıcı Hale Getirilmesi Suretiyle Sonuçlanmıştır.
Hastavuk Hakkında Yürütülen Soruşturma, Teşebbüs Tarafından Sunulan Taahhütlerin Rekabet Kurulu Tarafından Kabulü ile Teşebbüs Açısından Bağlayıcı Hale Getirilmesi Suretiyle Sonuçlanmıştır.

HASTAVUK tarafından, HASTAVUK ile bayileri arasında imzalanan bayilik sözleşmelerinden kaynaklanan sınırsız süreli rekabet etmeme yükümlülüğü ile bölge ve müşteri kısıtlaması hususlarında taahhüt başvurusunda bulunulmuş ve taahhüt süreci sonucunda HASTAVUK tarafından sunulan nihai taahhüt metninde yer alan taahhütlerin, dosya kapsamında tespit edilen rekabet sorunlarını giderebilecek nitelikte olması nedeniyle kabul edilmesine ve nihai taahhüt metnindeki taahhütlerin HASTAVUK bakımından bağlayıcı hâle getirilerek HASTAVUK hakkında yürütülmekte olan soruşturmanın sonlandırılmasına Kurul kararıyla karar verilmiştir.

Rekabet Kurulu, Şehir Hastanesi Projeleri Arasında Rekabet İlişkisi Bulunmadığını Belirterek, Etlik Hastanesi’nin Tek Kontrolünün Türkerler İnşaat Tarafından Devralınması İşlemine İzin Vermiştir.
Rekabet Kurulu, Şehir Hastanesi Projeleri Arasında Rekabet İlişkisi Bulunmadığını Belirterek, Etlik Hastanesi’nin Tek Kontrolünün Türkerler İnşaat Tarafından Devralınması İşlemine İzin Vermiştir.

Kamu özel işbirliği ile yapılan sağlık projelerinde coğrafi sınırları belirlenmiş bir bölgede ve fiyatlarda faaliyet gösterildiğinden esasen projeler arasında herhangi bir rekabet ilişkisi bulunmamaktadır. Bununla birlikte kamu özel işbirliği ile gerçekleştirilen sağlık projelerinde yalnızca T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından belirlenen coğrafi sınırlar içinde ve fiyatlarda faaliyet gösterildiğinden esasen projeler arasında herhangi bir rekabet ilişkisi bulunmamaktadır.

The Turkish Competition Authority has conditionally granted approval for the acquisition of all shares of BP Petroleum and BP Turkey by Petrol Ofisi, upon acceptance of the submitted commitments.
The Turkish Competition Authority has conditionally granted approval for the acquisition of all shares of BP Petroleum and BP Turkey by Petrol Ofisi, upon acceptance of the submitted commitments.

The Turkish Competition Authority has conditionally granted approval for the acquisition of all shares of BP Petroleum and BP Turkey by Petrol Ofisi, upon acceptance of the submitted commitments. In its review concerning the acquisition of all shares of BP Petroleum Inc. and BP Turkey Refining Limited by Petrol Ofisi Inc., the Competition Authority conducted a detailed assessment of the transaction's effects across all stages of the fuel sector, including supply, distribution, storage, and retail sales. It concluded that the transaction could raise competitive concerns regarding the market power that the combined entity would hold in 61 geographic areas for B2C retail sales of gasoline, diesel, and autogas-LPG.

Yerinde inceleme başladıktan sonra silinen belgenin, rekabet ihlalini gösterir nitelikte olup olmamasının ya da geri getirilip getirilmemesinin idari para cezası uygulanması sonucuna etkisi yoktur.
Yerinde inceleme başladıktan sonra silinen belgenin, rekabet ihlalini gösterir nitelikte olup olmamasının ya da geri getirilip getirilmemesinin idari para cezası uygulanması sonucuna etkisi yoktur.

Yerinde inceleme başladıktan sonra klasör, e- posta, mesaj gibi verilerin silinmesi delil karartmaya yönelik eylem olarak nitelendirilmektedir. Söz konusu bu eylem neticesinde yerinde incelemede görevli meslek personelinin olası delillere erişiminin zorlaştırıldığı kabul edilmektedir. Yerinde incelemede silinen belgelerin ihlali gösterir nitelikte olmamasının ve söz konusu belgelerin geri getirilmiş olup olmamasının yerinde incelemenin engellenip engellenmediği değerlendirmelerinde herhangi bir önemi yoktur.

Av. Sibel ÖZTÜRK, Ankara Defterdarlığı Tarafından Açıklanan "2023 YILI EN ÇOK GELİR VERGİSİ ÖDEYEN MÜKELLEFLER ANKARA GENELİ İLK 100"  Listesinde Yer Almıştır.
Av. Sibel ÖZTÜRK, Ankara Defterdarlığı Tarafından Açıklanan "2023 YILI EN ÇOK GELİR VERGİSİ ÖDEYEN MÜKELLEFLER ANKARA GENELİ İLK 100" Listesinde Yer Almıştır.

Ankara Defterdarlığı, 2023 yılı Gelir Vergisi ilk 100 sıralamasını açıklamış olup, Av. Sibel ÖZTÜRK, Ankara’da en yüksek gelir vergisi ödeyenler listesinde yer almıştır.

Rekabet Kurumu Tarafından, Ankara ve Kırıkkale İllerinde Faaliyet Gösteren Hazır Beton Üreticileri Hakkında Yürütülen Soruşturma Neticelenmiştir.
Rekabet Kurumu Tarafından, Ankara ve Kırıkkale İllerinde Faaliyet Gösteren Hazır Beton Üreticileri Hakkında Yürütülen Soruşturma Neticelenmiştir.

Rekabet Kurulu'nun 08.12.2022 tarihli ve 22-54/828-M sayılı kararı uyarınca yürütülen soruşturma ile ilgili olarak düzenlenen Rapor’a ve Ek Görüş’e, toplanan delillere, yazılı savunmalara, sözlü savunma toplantısında yapılan açıklamalara ve incelenen dosya kapsamına göre, dosyanın 25.07.2024 tarihinde müzakeresi neticesinde Kurul tarafından; Birlik Hazır Beton ve Yapı AŞ, Ezn Maden İmalat İnşaat Ltd. Şti., Limmer Beton İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ, Ozan Hazır Beton İnşaat Madencilik Nakliye Petrol Otomotiv Kuyumculuk Ticaret AŞ, Uğural İnşaat Turizm Petrol Sanayi ve Ticaret AŞ ve Zirve Gurup Hazır Beton İnşaat Petrol Madencilik Nakliyat Sanayi ve Ticaret AŞ’nin bölge/müşteri paylaşımı yapmak, satış fiyatı tespit etmek, rekabete hassas bilgi değişimi yapmak suretiyle 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesini ihlal ettiklerine, Efaş Beton İnşaat Malzemeleri Nakliye Emlak Reklamcılık Kırtasiye Turizm ve Ticaret Ltd. Şti.nin rekabete hassas bilgi değişiminde bulunmak suretiyle 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesini ihlal ettiğine, dolayısıyla söz konusu teşebbüslere idari para cezası verilmesine karar verilmiştir.

Rekabet Kurulu'nun İşgücü Piyasasına Yönelik Centilmenlik Anlaşmaları Nedeniyle Yürütülen Soruşturmaya İlişkin Nihai Kararı
Rekabet Kurulu'nun İşgücü Piyasasına Yönelik Centilmenlik Anlaşmaları Nedeniyle Yürütülen Soruşturmaya İlişkin Nihai Kararı

Rekabet Kurulu'nun 21.04.2022 tarihli ve 22-18/301-M sayılı, 23.11.2022 tarihli ve 22- 52/791-M sayılı, 02.03.2023 tarihli ve 23-12/203-M(1) sayılı kararları uyarınca, işgücü piyasasında centilmenlik anlaşmaları yapılması suretiyle 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'un 4. maddesinin ihlal edilip edilmediğinin tespiti amacıyla yürütülen soruşturma sonuçlanmıştır. Rekabet Kurumu'nun resmi internet sitesinde yer alan duyuruya göre, anılan karar uyarınca;

"Competition Newsletter" isimli derginin ikinci sayısı Rekabet Kurumu Tarafından Yayımlanmıştır
"Competition Newsletter" isimli derginin ikinci sayısı Rekabet Kurumu Tarafından Yayımlanmıştır

Rekabet Kurumunun üç ayda bir yayımlanan "Competition Newsletter" isimli dergisinin 2. sayısı Kurumun resmi internet sitesinde yayımlanmıştır.

"Rekabetin Korunması Hakkında Kanun Kapsamında Uygulanan İdari Para Cezaları" Av. Sibel ÖZTÜRK
"Rekabetin Korunması Hakkında Kanun Kapsamında Uygulanan İdari Para Cezaları" Av. Sibel ÖZTÜRK

"Rekabetin Korunması Hakkında Kanun Kapsamında Uygulanan İdari Para Cezaları" Av. Sibel ÖZTÜRK

Yerinde İncelemeyi Engelleyen Teşebbüse, Rekabet Kurulu Tarafından İdari Para Cezası
Yerinde İncelemeyi Engelleyen Teşebbüse, Rekabet Kurulu Tarafından İdari Para Cezası

Rekabet Kurulu, 13 Eylül 2022 tarihinde yayımlanan 03.03.2022 tarihli, 22-11/161-65 sayılı kararı ile Kurul'ca 19.01.2022 tarihinde...